Rola przetwornika T10F w pomiarze momentu na w wałach okrętowych
Pomiar momentu obrotowego na statkach jest wyjątkowo istotny w kwestii napędu. Obciążenie wału napędowego w oczywisty sposób mówi nam o kondycji silnika. Za pomocą ciągłego monitoringu momentu obrotowego wału napędowego statku, możemy zoptymalizować zużycie paliwa, oraz ustawić optymalne parametry pracy silnika.
Kalibracja i identyfikowalność
Oprócz pomiaru wysokich wartości momentu obrotowego coraz bardziej kładziony jest nacisk na kalibrację i identyfikowalność tej fizycznej wielkości, aby zapewnić precyzję mocy napędowej lub wydajności, które są niezbędne do spełnienia surowych przepisów ochrony środowiska w przemyśle silników okrętowych. Zasadniczo wyróżnia się trzy metody kalibracji momentu obrotowego:
1. Układy dźwignia-ramię – precyzyjnie określony moment obrotowy powstaje, gdy siła ciężaru skalibrowanych mas działa na próbkę za pomocą ramienia dźwigni o znanej długości.
2. Druga technika kalibracji momentu obrotowego jest wykonywana przy użyciu przetwornika siły odniesienia z ramieniem dźwigni.
3. Trzecią zasadą jest przetwornik momentu odniesienia, który zapewnia wartość odniesienia.
Systemy z momentomierzami odniesienia mogą wykorzystywać dowolny mechanizm do generowania momentu, który jest następnie mierzony za pomocą przetwornika momentu odniesienia.
Maszyna do kalibracji momentu obrotowego HBM
Zgodnie z referencyjną standardową metodą kalibracji, maszyna do kalibracji HBM łączy cechy dwóch następujących metod wykorzystywanych do kalibracji momentu obrotowego: układ dźwigniowo-masowy oraz metoda obejmująca przetwornik momentu odniesienia zapewniający moment odniesienia. Zmodyfikowane przetworniki momentu obrotowego T10FH 150 kN·m i T10FH 400 kN·m wybrano jako przetworniki odniesienia. Dzięki dwóm precyzyjnym czujnikom referencyjnym można osiągnąć zmniejszoną niepewność pomiaru o 0,1%. Taką kalibrację można zlecić firmie HBM za pośrednictwem Biura Inżynierskiego Maciej Zajączkowski.
Niezawodny w użyciu – dziesiątki tysięcy razy
Przetwornik momentu obrotowego T10F jest sprawdzony i niezawodny.
– Nominalne momenty obrotowe od 50 N·m do 10 kN·m
– Nominalna prędkość obrotowa: do 15 000 obr / min
– Klasa dokładności: 0,1
Wysoka sztywność skrętna przetwornika momentu obrotowego T10F dzięki krótkiej konstrukcji sprawia, że dobrze nadaje się do pomiaru momentu dynamicznego. Jego wysoka sztywność boczna pozwala na bezpośrednie połączenie stosunkowo dużych mas. Przetwornik momentu obrotowego T10F może być stosowany w wielu różnych aplikacjach ze względu na szeroki zakres pomiarowy i łatwą integrację. Czujnik ten posiada szeroką gamę niezbędnych akcesoriów. Specjalne kable kompensujące spadki rezystancji w przypadku modyfikacji ich długości oraz duży wybór wtyczek i złączy.
Najnowsze komentarze